Wrzesień 1997 roku to premiera czwartej generacji VW Golfa na targach IAA we Frankfurcie. Nowe nowoczesne silniki dla wersji GTI: 1.8T 20V 150KM ze sprężarką firmy Garett, 2.3 V5 150KM. Pierwszy silnik czterocylindrowy o pięciu zaworach na cylinder oraz pierwszy silnik pięciocylindrowy w tej klasie samochodów. Całkowicie ocynkowane nadwozie z 12-letnią gwarancją na perforację (przerdzewienie). Doskonała jakość wykończenia oraz materiałów wzięte wprost z Audi. W maju 1999 roku debiutuje wersja Kombi. Luty 2001 roku pojawiają się w ofercie silniki z pompowtryskiwaczami o mocach odpowiednio: 101, 115, 130 i 150koni. W marciu 1998 roku trzecia generacja modelu cabrio otrzymuje przód z MK4 oraz kilka elementów tyłu i wnętrza.
Od lipca 1998 rusza sprzedaż golfa czwartej generacji wyposażonego w napęd 4motion (ze sprzęgłem Haldex) napędzanego na obie osie. Początkowo z silnikiem 1.8 20v 125km. W kwietniu 1999 roku debiutuje silnik 1.9 TDI PD 115km, czyli diesel wyposażony w pompowtryskiwacze. W sierpniu przedstawiony zostaje model Kombi. Luty 2000 roku to jedna z poważniejszych wpadek serwisowych VW, 1900 aut wyposażonych w silniki z pompowtryskiwaczami o mocy 115 zostaje odesłanych do serwisu w celu naprawy silników (problemy z tłokami?). We wrześniu 2000roku zostaje wyprodukowany 20milionowy Golf. Maj 2001 to nowy silnik - 130konny TDI, w listopadzie zostaje wstrzymana produkcja modelu Cabrio. Sierpień 2002 to pojawienie się modelu R32.
We wrześniu 2003 pojawia się ostatnia edycja specjalna - Edition. W lutym 2004 roku model R32 rozpoczyna podbój USA.
źródło: http://www.vwgolf.pl/
|